6/9/10

pentauliahan pegawai kor suksis


hari nie..tamat la latihan sempena pentauliahan pegawai kor suksis malaysia..hihi..bukan tamat keseluruhan..tamat untuk 3 hari berada di UM untuk latihan kawad..penat beb..lari junjung m16 tu..berdiri lama lagi..rasa nak bengkak tumit nie pacak semasa bejalan..hihi..tapi..yang nie la yang akan menjadi sejarah dan kenangan dalam hidup sampai bila-bila kelak..bukan semua boleh buat nie..tengok jela..skuad aku dulu..cukup 70 orang..dua skuad..sekarang tinggal satu skuad..39orang..mana perginya 31 orang lagi..hihi..

Alhamdulillah..aku dah berjaya sampai setakat nie..setelah 3 tahun melibatkan diri..orang lain cuti sem 2 minggu aku cuti seminggu..orang lain cuti panjang sebulan 3 minggu hujung sem aku cuti xsampai sebulan..dan akhirnya..19 hari bulan jun nie..aku akan tauliah sebagai pegawai kor suksis..inspektor sukarelawan polis..hihi..

sepanjang 3 hari nie..memang penat gila la..tapi aku bersyukur sebab cuaca amat baik..2 hari setengah mendung tak panas sangat..cuma terasa la haba nya sikit..dan petang tadi..hujan lebat..so takda kawad petang tadi..standby sampai hujan berhenti..tapi dah lewat so pegawai latihan bagi balik..hihi..so hari nie balik awal sejam..boleh la rehat lama sikit..

tapi..walaupun xpanas..dahi tetap dua warna..biasa la tu..baru nampak kita kawad..kalau putih bersih je..orang tak percaya kita kawad kan..hihi..so..sepanajng 3 hari aku belom terasa nak pengsan lagi..Alhamdulillah..mintak-mintak la sampai tamat pentauliahan nie aku berjaya bertahan..ok la..aku nak berehat nie..esok bangun awal lagi..mintak-mintak la esok cuaca pun mendung je..tak panas..
ok la..selamat malam..
ADIOS

Followers