2/28/11

LAGI KISAH TAULADAN BUAT UMAT ISLAM..

Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya.. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

 Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi . Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk, menggelupur dia depan kedai tu.

 Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

 Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

 Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah ), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

 Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

2/25/11

tauladan buat kita semua..


sambungan..


Butir asal permohonan.. ....

 Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.

 Sebab yang dia beri, 'Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.'
 Perenggan 23: 'Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik'.

 Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar gamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua tak termasuk.

 Article 4 pula menyatakan: 'Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.

p/s :
sebab apa perlembagaan tu menjerut kita sendir??..sebab perlembagaan tu dibuat atas nasihat penjajah dulu..dorang bagi kita merdeka secara fizikal..tapi tidak secara spiritual ( betul ke nie..salah tolong betulkan..(",)..)..marilah kita sama-sama meningkatkan keimanan kita kepada Allah s.w.t..semoga semua umat Islam dimuka bumi ini terlepas dari fitnah paling besar ini..

2/24/11

RENUNGAN BERSAMA : APA KURANGNYA AGAMA ISLAM DENGAN AGAMA LAIN?!


'Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikut boyfriend.

 Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

 Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.
 Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.
 Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

 Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

 1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad 2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

 Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.
 Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal ... Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997, 'Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian.' 

Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan ..
...bersambung..
p/s :: awasi diri anda..kakak, abang, adik dan anak-anak serta saudara seIslam anda..jaga maruah agama kita..ISLAM the way of life.
maklumat diterima daripada email..

2/22/11

tunaikan tanggungjawab anda..yang mengundi dan yang diundi..

salam sejahtera semua..(",)..aku nak cakap pasal ape tadi ek..bukak je new post..ilang semua idea..yela..aku bukan jenis yang kreatif nak bina-bina ayat nie..haha.ok.ok..ingat dah.straigh to the point la..haha..semua pelajar sedia maklum PRK dah pun berlalu dan sedang berlansung bagi U aku..UTHM..ke ade yang masih belum berlangsung??..so, siapa siapa yang layak tu..turun la menunaikan tanggungjawab anda yea..kalau tak nak pun tak mengape..tapi, kelak korang yang malas nak pergi mengundi nie jangan pulak nak kutuk MPP yang telah dipilih nie..malas buat kerja la..cakap kencang kerja tak jalan la..macam-macam lagi la..biasa la tu bila kita tak puas hatikan..haha..aku pun sama ja..haha..yela.siapa suruh korang malas nak pergi kan..haha..tak mengapa..itu semua hak individu..sama ada kita bertanggungjwab dengan tak je..

ok..bukak je kosmo hari ni..terbaca Pro Aspirasi menang besar di UPM tewas di UM..ok.itu tajuk bagi salah satu berita dekat kosmo pagi nie..kenapa Pro-A yang disebut.??bukan Pro-M??hihi..(jangan ingat aku sokong Pro-M pulak..aku sokong mane yang berkaliber ja..dan buat kerja untuk semua orang..bukan untuk puak-puak dalam Pro dia ja..hihi) ..keputusan untuk UPM dan UM dah umum satu malaysia dah tahu..lebih hebat..satu dunia la kan..yela..rakyat malaysia yang menetap dekat negara lain..mesti ada yang bukak berita malaysia jugak kan..hihi..ok..untuk UTHM macam mane pulak??pilihan ditangan anda..aku tak..sebab aku tak dapat nak mengundi..UTHM tak ada sediakan undian pos..haha..ok la..nak lengkapkan buku rancangan mengajar jap..free nanti aku BlogWalking la..hari ni aku tak ada kelas lagi..cikgu aku ambik..esok baru ade kelas..kelas petang..haish..yang yang penat tu..time mengantuk la katakan..haha..ok la..selamat mengundi kepada yang mengundi..dan selamat memimpin kepada yang dipilih sebagai pemimpin..berilah kerja sama kepada semua pemimpin..tak kisah la dia tu Pro mane..sebabnya..MPP setiap U ada satu je..ke ada U yang ade 2 3 MPP??hihi..ok la..tersambung lagi la pulak..ADIOS..

2/21/11

PRK 2011

salam perpaduan semua..lame tak update blog nie..bukan ape..tak berkesempatan..sibuk buat kerja orang lain..haha..takda la..orang mintak tolong kite tolong..lain kali kite mintak tolong pulak..tak gitu..hihi..

nak cerita pasal ape ek..nak cerita pasal PRK..ramai dah review pasal PRK nie..tapi aku nak sentuh gak pasal PRK nie..tadi tengah bukak FB aku terjumpe la 1 gambar nie..dekat FB Pro-M UTHM..gambar tu menunjukkan salinan surat dari pihak UMNO negeri johor kepada NC UTHM Dato' Noh Dalimin..dalam surat tu ade mengatakan pihak UMNO johor ni menyalurkan dana untuk pihak aspirasi berkempen sehingga menang tak kira dalam ape keadaan sekalipun..aku malas nak cerita panjang-panjang..korang boleh tengok kt gambar yang aku upload kat bawah nie..tak pun korang pegi tengok kat FB Pro-Mahasiswa UTHM..sahih atau tak itu aku tak pasti..aku just nak share je..dan nak dapatkan kepastian la..sape yang tau pasal surat nie boleh la tinggalkan komen kat bawah yea..sekian.hihi..jangan marah yea..ADIOS

klik pada gamabr untuk tumbesaran..hihi

2/13/11

kempen ANTIi valentine's day



PUTRAJAYA: Umat Islam di negara ini dinasihatkan tidak meraikan Hari Kekasih yang bakal disambut esok kerana selain bercanggah ajaran Islam, ia juga lebih cenderung kepada kegiatan yang mengundang keruntuhan moral di kalangan remaja. juara program Imam Muda kelolaan Astro, Muhammad Asyraf Ridzuan, berkata walaupun agama Islam tidak menghalang umatnya menunjukkan elemen kasih sayang tetapi Islam menyekat kegiatan maksiat yang sering dikaitkan dengan sambutan Hari Kekasih. Kita menghalang sambutan Hari Kekasih bukan kerana ia dari barat tetapi kerana menyalahi ajaran Islam. Lagipun, kita boleh meraikan Hari Bapa dan Hari Ibu yang juga amalan dari masyarakat barat tetapi tidak menyalahi ajaran agama kita,” katanya yang menjadi panel jemputan program Bicarawara dan pelancaran ‘Kempen Awasi Jerat Hari Valentine’s,’ di sini, kelmarin.Program anjuran Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) itu akan disiarkan di saluran TV1 jam 11 malam, 18 Februari ini. Selain Asyraf, program itu turut menampilkan dua lagi panel iaitu Pengarah Urusan Raudhatul Sakinah, Rosmawati Zainal dan wakil JAKIM, Mohamad Zarifi Mohamad Daud. Lebih 1,000 penonton menghadiri program itu yang terdiri daripada penuntut institusi pengajian tinggi tempatan (IPT), pelajar sekolah menengah dan peserta Program Latihan Khidmat Negara (PLKN). Mengulas lanjut mengenai elemen kasih sayang yang ditampilkan dalam sambutan Hari Kekasih, Muhammad Asyraf berkata, kasih sayang antara dua jantina berbeza bukan hanya menggunakan janji manis tetapi perlu diikat dengan satu akad yang menyimpulkan ikatan kukuh bagi menjamin zuriat, akhlak dan peribadi. “Perkahwinan bukan bertujuan menyusahkan hubungan sesama manusia tetapi ia bermatlamat menjadikan masyarakat yang stabil, aman dan harmoni. “Untuk menunjukkan kasih sayang sesama manusia, kita bukan menunggu pada hari berkenaan tetapi ia boleh disemai setiap hari seperti yang dianjurkan oleh Islam,” katanya. sementara itu, Ketua Pengarah JAKIM, Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz mahu lebih banyak program pendidikan diadakan bagi menyedarkan golongan muda mengenai percanggahan perbuatan menyambut Hari Kekasih dengan ajaran Islam.“Program berbentuk pendidikan adalah lebih sesuai berbanding penguatkuasaan undang-undang kerana ia mampu meningkatkan kefahaman dan memberi kesan lebih baik dari segi jangka panjang,” katanya.

p/s::nak tengok rakyat malaysia masih dijajah ke x..kite tengok sambutan mane lagi meriah..sambuatan hari kekasih ke sambutan Maulidul Rasul ..sama-sama kite fikir dan renungkan..seterusnya amalkan..

2/12/11

kos penerbangan pelajar di mesir ditanggung sendiri

KUALA LUMPUR – Pelajar yang ingin kembali ke Mesir untuk menyambung pengajian perlu bersedia menanggung sendiri kos tiket penerbangan tanpa diskaun.Timbalan Menteri Luar, Senator A. Kohilan Pillay berkata, perkara itu adalah amalan biasa termasuk ketika melibatkan pelajar Malaysia yang dibawa pulang dari Padang dan Solo, Indonesia akibat letusan gunung berapi baru-baru ini.“Kerajaan hanya menanggung kos perjalanan pada waktu kecemasan sahaja.“Kita tidak pernah bincang untuk memberikan diskaun dan sebagainya. Tetapi jika ada syarikat penerbangan yang hendak bagi diskaun, itu terserah pada budi bicara mereka,” jelasnya ketika dihubungi di sini semalam.KOSMO

p/s::agak-agak berapa kos nak ke mesir ek?? aku tambang ke sarawak pun dah pening nk balik..hihi

p/s::kalo pelajar tahun 3 or agak-agak dah lebih sepruh jalan study sana berbaloi la jugak kan nak p balik sana..

p/s::kalo pelajar tahun 1, sambung sini pun tak pe kot..universiti kat malaysia pun ape kurangnye..

ADIOS

2/9/11

imej hantu berkuda semasa rusuhan halau hosni mubarak??


KAHERAH - Stesen televisyen MSNBC merakamkan imej hantu dipercayai seorang lelaki yang menunggang kuda dalam rusuhan bagi menuntut Presiden Mesir, Hosni Mubarak meletakkan jawatan di sini pada Khamis lalu.Imej misteri itu disiarkan dalam lintasan berita mengenai situasi yang berlaku dekat Dataran Tahrir di sini pada awal pagi.Dalam imej tersebut, bayang penunggang kuda yang berwarna hijau dan bercahaya itu seolah-olah melihat gelagat para penunjuk perasaan membaling batu dan kebakaran kereta di tepi sebatang jalan raya dalam rusuhan itu.Kuda yang dinaiki lelaki itu kemudian bergerak perlahan-lahan sebelum ia berlari ke langit dan lenyap ditelan kegelapan.Imej tersebut kini menjadi perdebatan hangat dalam beberapa laman web di Internet mengenai kejadian misteri itu. Beberapa pengguna Internet yang menyaksikan rakaman video itu menyatakan ia disebabkan oleh cahaya kilat kamera atau pantulan cahaya.

notatangan::aku pun rasa pantulan cahya je kot..

Followers