2/1/12

UJI AKAL DI TAHUN BARU JAP..(",)



Ade sedikit soalan nak tanye korang.
Saya tahu anda semua genius.
Jawap soalan dibawah…tapi AWAS!! jangan terlalu lama untuk jawab soalan dibawah.
Goodluck..☺

Ujian Dementia
Betapa cekapnya anda!!

Di bawah ada (4 ) soalan dan satu soalan bonus. Anda perlu menjawab dengan pantas. Anda tidak boleh mengambil masa, perlu menjawabnya segera. OK?

Mari cuba, lihat sendiri berapa pantas dan hebatnya diri anda…..

Ready? GO!!! (lihat bawah)

Soalan Pertama:

Anda menyertai perlumbaan. Anda mengejar dan memotong orang yang kedua. Sekarang Anda ditempat yang ke berapa?

~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~

Jawapan: Jika jawapan anda tempat yang pertama, sudah tentu jawapan anda salah! Jika anda memotong orang kedua sudah tentu anda mengambil tempatnya, tempat kedua!

Cuba jangan lihat atas semula untuk soalan seterus. Sekarang jawab soalan kedua, tetapi jangan ambil terlalu banyak masa seperti soalan pertama OK ?

Soalan Kedua:
Jika anda memotong tempat orang yang terakhir, jadi anda di tempat…? (lihat bawah)

~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~

Jawapan: Jika jawapan anda tempat kedua terakhir, anda salah lagi.. siapakah yang terakhir, bagaimana anda boleh memotong orang yang terakhir?

Adakah anda pantas dan cerdek, tidak begitu rupanya.?

Soalan Ketiga:
Soalan kira-kira bermuslihat! Perhatian: Ini mesti dilakukan tanpa menggunakan fikiran sahaja . Jangan guna kertas dan pensil atau mesen kira-kira. Cuba lah…

Ambil 1000 dan campur 40. Sekarang campur lagi 1000. Campur lagi 30 …. Campur lagi 1000 . Campur lagi 20… Campur lagi 1000 . Campur lagi 10….. Berapa kah jumlah semua?

Lihat bawah untuk …jawapan.. ..

~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~

Adakah jawapan anda 5000 ?

Jawapan sebanar adalah 4100.

Jika anda tak percaya gunakan mesen kira-kira.! Mungkin ini bukan hari anda kan ? Mungkin anda boleh jawab soalan yang akhir ini dengan betul … Cuba .

Soalan keempat:

Bapa sadah ada seramai lima orang anak gadis: 1. Nana, 2. Nene, 3. Nini, 4. Nono. Apakah nama anak gadisnya yang terakhir?

~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~

Adakah jawapan anda Nunu? Salah! sudah tentu Salah.
Namanya Sadah. Baca semula soalan!

Okay, cuba jawab soalan bonus:

Sorang bisu pergi ke mini-market untuk membeli sebatang berus gigi. Dengan mengayakan lakunan memberus gigi ia berjaya menerangkan hasratnya kepada pekedai dan ia berjaya membeli berus gigi itu.

Seterusnya, seorang buta pergi ke mini-market, untuk membeli cermin mata hitam, bagaimaa dia menerangkan kepada pekedai itu hasratnya. …?

~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~

Dia hanya membuka mulutnya dan menyebut apa yang dihajati

Mudah sahaja.

HANTARKAN KEPADA BIJAK PANDAI YANG LAIN ATAU KEPADA YANG MERASAKAN DIRI MEREKA BIJAK

1/20/12

DEDAH HARTA MENTERI BOLEH MEMBAHAYAKAN DIRI MEREKA??

Tak perlu isytihar harta jika tiada isu, boleh bahaya individu serta keluarga

PUTRAJAYA: Menteri dan timbalan menteri berbeza pandangan mengenai saranan supaya salinan dokumen perisytiharan harta mereka dan keluarga terdekat turut diserahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi meningkatkan integriti kerajaan seperti dicadangkan Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah (LPPR). Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz, berkata tidak perlu dokumen berkenaan diserahkan kepada SPRM jika tiada isu untuk siasatan. “Tidak perlu (serah kepada SPRM), kita hanya beri kepada Perdana Menteri. SPRM akan menyiasat jika ada sesuatu luar biasa, bukan tugas kami melaporkan (harta) kepada SPRM. “Mengapa kita perlu menganggap ahli politik terbabit dengan rasuah...integriti penting bagi ahli politik, kita masuk bertanding pilihan raya, tentu kita menjaga nama baik, tidak mahu terbabit rasuah, kenapa perlu adakan permintaan terlalu ketat kepada ahli politik,” katanya ketika ditemui selepas menghadiri perhimpunan bulanan Bahagian Hal Ehwal Undang-Undang di sini semalam. Bagaimanapun, katanya, terpulang kepada kerajaan untuk memutuskan perkara itu. Nazri juga tidak bersetuju dengan cadangan sesetengah pihak supaya menteri dan timbalan mendedahkan perisytiharan harta kepada umum kerana ia boleh membahayakan keselamatan individu berkenaan serta keluarga. Pengerusi LPPR, Puan Sri Zaitun Zawiyah Puteh dalam akhbar semalam, berkata LPPR mencadangkan kerajaan mewajibkan semua anggota Kabinet dan ahli keluarga terdekat termasuk anak dan pasangan masing-masing menyerahkan salinan dokumen perisytiharan harta kepada SPRM bagi meningkatkan integriti kerajaan. Sementara itu, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata beliau menyambut baik cadangan itu kerana mampu meningkatkan imej dan ketelusan kerajaan. Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang juga Naib Presiden Gerakan, Datuk Tan Lian Hoe, berkata cadangan itu dapat memberi gambaran kepada rakyat kerajaan bersih daripada amalan rasuah. Timbalan Menteri Luar, Senator A Kohilan Pillay, berkata pelaksanaan cadangan itu tidak wujud sebarang keburukan.

ape yang datuk nazri nie maksudkan bahaya..kalau takut kena rompak, perompak sekarang tak pilih dah sape dia nak rompak..rumah wardina pun dorang pecah masuk. kalau takut kena ugut wang tebusan, tak perlu isytihar harta pun dorang perompak nie boleh ugut bile-bile masa ja sebab memang kita tau golongan menteri nie lebih kaya(mungkin..takut fitnah pulak kan..hihi..) dari pekerja kerajaan/swasta yang lain..ape sebenarnya yang datuk nazri maksudkan membahayakan individu berkenaan..kalau ancaman macam yang aku sebutkan kat atas tu ada ramai lagi golongan-golongan usahawan berjaya kat luar sana. ke memang ada golongan menteri nie terlebih kaya hasil 'usaha'nya..ke bahaya bab lain..hihi..datuk nazri jugak kata.."Mengapa kita perlu menganggap ahli politik terbabit dengan rasuah."...kenapa?..xboleh ke?..

p/s: kerajaan pulau pinang pun isytihar harta mereka..kenapa tidak pemimpim kerajaan malaysia.

1/11/12

Lesen kenderaan automatik Mei ini


IPOH - Kementerian Pengangkutan memberi opsyen kepada calon institut memandu untuk memilih kenderaan transmisi automatik dalam sesi ujian memandu mulai Mei ini selaras dengan pengenalan Kurikulum Baharu Pendidikan Pemandu. Langkah ini akan memberi pilihan kepada hampir sejuta calon institut memandu setiap tahun untuk memilih sama ada memandu kenderaan transmisi automatik atau manual. Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha bagaimanapun berkata, jika calon memilih transmisi automatik, mereka hanya dibenarkan memandu kenderaan transmisi yang sama selepas memperoleh lesen kelak. "Hanya calon yang lulus dengan kenderaan transmisi manual dibenarkan memandu kenderaan manual dan automatik,'' katanya kepada pemberita selepas menyampaikan cek sumbangan Magnum IT Sdn. Bhd. kepada 23 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di sini semalam. Katanya, menerusi pengenalan lesen memandu baharu itu, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan memantau dan menguatkuasakan undang-undang berkaitan terhadap mana-mana pemandu yang mempunyai lesen transmisi automatik yang memandu kenderaan transmisi manual. "Sudah tentu ada (tindakan). Semuanya sudah jelas dan pemandu yang ada lesen automatik tidak dibenarkan pandu (transmisi) manual. "Jika mahu, mereka mesti ambil lesen manual untuk memandu kenderaan kedua-dua transmisi," katanya. 


WALAUPUN opsyen transmisi automatik bakal memudahkan calon lulus ujian memandu, lesen mereka kelak hanya terhad untuk memandu kenderaan transmisi yang sama sahaja.

KOSMO

1/8/12

Guna Facebook pesong akidah

SEREMBAN - Golongan remaja khususnya wanita Islam dinasihat supaya berhati-hati ketika berkenalan dengan individu tidak dikenali di Facebook kerana terdapat aktiviti untuk memesongkan akidah mereka menggunakan laman sosial berkenaan. Setiausaha Agung Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Aminuddin Yahaya berkata, perkara itu terbongkar selepas kajian yang dijalankan oleh Sekretariat Himpunan Sejuta Umat (Himpun) baru-baru ini. Katanya, trend terbaharu itu cukup membimbangkan memandangkan golongan remaja kerap berkenalan dengan individu tidak dikenali di Facebook. "Bermula dengan berkenalan, kemudian membuahkan bibit-bibit cinta. Jadi ketika bercinta apa sahaja mereka sanggup lakukan termasuklah keluar daripada agama Islam.


sumber : kosmo

12/31/11

SELAMAT TAHUN BARU 2012..(",)

assalamualaikum and salam sejahtera semua..hihi..berhabuk bersawang dan segala macam kotoran dah berumah dalam blog sekupang aku nie..hahaha..agak takde mood la nak mengupdate blog nie sejak jadi penganggur tak terhrmat nie..entry nie pun untuk ucapkan selamat tahun baru kat kawan blogger semua ja.. lepas nie entah sempat dan ade mood ke tak nak update blog nie..takde idea la nak update blog nie..takde aktiviti yang dilakukan..aktiviti membosankan je adela..haha..ok la..selamat tahun baru untuk semua rakan blogger kat luar sana tu..doakan aku cepat dapat penempatan(posting) jadi cikgu yea..haha..ade gaya jadi cikgu ke..hahaha..ok la..selamat tahun baru 2012 untuk korang semua dan bertambah cemerlang dunia akhirat..ADIOS

Followers