11/26/09

::PENAT TAPI PUAS::


PENAT TAPI PUAS..

tu la yang aku rase sekarang..memang penat giler..korang yang bace nie jgn nak fikir bukan2 lak..hihi..

semalam aku baru selesai dua program..program pertama "kursus latihan luar" anjuran KPT..sape xtau KPT tu ape memang sengal la..kursus nie best giler la..lagi2 part jungle tracking..seharian dalam utan menempuh rintangan..hihi..dah la malam sebelum tu dah masok utan..'night walking'..time masok utan tu pulak jmpe la mcm bende..lagi2 pacat nye..xsudah2 berhenti sebab nak cek pacat da naik kat badan ke x.hihi..lawak tol..pastu survival masak dalam utan g..last skali jumpe air terjun..perghh..memang best la air terjun nie..dah la kawasan tempat takung air tu dalam giler..aku dah terjun dari ketinggian lebih kurang 10 meter kot..xsampai gak kat dasar tanah tu..mmg dalam...dah la dalam sejuk lak tu..

memang best giler la program nie..aku ase macam nak stay lagi je kat tempat tu..lupe lak nak gtau..program nie wat kat taman negeri endau-rompin..yang pasti nie la program yang paling best n sempoi yangaku penah join..

program nie untuk student2 IPTA pantai timur n selatan je..setiap U kena hantar 6 wakil..p U aku wakil 4 orang je..ade U antar kelab rekreasi dorang n da jugak U siap interview lagi sape nak g program nie..pergh..U aku lak..main kutip camtu je..hihi..rugi la sape x ikut...

ok2..cite banyak pun xgune..t korang tgk gmbar2 kat bawah..hihi..

ok..tok second program yang aku join lak..Malaysian University Explro Race (MUER)..program nie pun ok gak..p da sedikit macam program motivasi kepada peserta2 yang join program nie..selain tu macam minggu orentasi pun da gak..hihi..p aku jadi ajk je..ajk pengisian..
best tu memang best..p memang penat la..besalkan..dah nama pun explorace..p sepenat2 aku penat lagi peserta..kena lari sana..kena lari sini.aku rase ade yang beratnye turun berkilo2..haha..

seksa pun da gak aku tgk dorang nie..lagi2 last day..seharian kena berjalan..daripada masok utan..kluar utan berjalan ke CP seterusnye..dah la setiap CP last day nie kena berjala+berlari..CP ke-2 tok last day kena turun naik bukit cari maklumat or jawapan yang diperlukan..memang penat..aku yang urus setia CP pun xlarat nak berjalan..peserta ntah rase ape la palk..dah la malam tu dorang ade yang x tido di sebabkan x faham arahan..
korang bayang kan..dorang g cantum kan puzzle 1000 tu dari kol 12 tgh malam kot..xpun dekat2 kol 1 pagi..dengan penatnye lagi..p salah dorang gak..xfaham arahan..orang suruh lekatkan je puzzle tu kat kerta majong..bukan susun n cantum kan..hihi..

papepun..sekarang aku still ase penat..xlarat nak menaip dah..nie pun aku pakse tangan aku menaip..saje nak updatekan aktivti aku time cuti..semoga menjadi kenangan..hihi..so sekarang aku tunggu latihan entensif aku lak..start 5hb nie..sampai 23 hb..

k dah..xlarat dah..nak balik umah family angkat aku lak..balik raye..nak balik umah sendiri jauh..lau naik bus xpe..nie kena naik belon bak kate orang sarawak..haha..belon tu kapal terbang..dah..out..salam














































t aku upload gambar2 lain lak..hihi

2 comments:

lumut said...

best2!!
aku suke camping..hu

InsanBiasa said...

jom cmping lagi..hihi

readbud - get paid to read and rate articles

Followers