9/2/10

PERLANTIKAN KETUA POLIS NEGARA YANG BARU


HISHAMMUDDIN dan Ismail berjabat tangan dengan diperhatikan oleh Musa di Putrajaya semalam.

PUTRAJAYA - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein semalam menegaskan keputusan tidak melanjutkan kontrak Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Musa Hassan bagi kali ketiga tiada kena mengena dengan tekanan mana-mana pihak.

"Formaliti sebagai KPN kebetulan tamat pada 12 September ini. Sudah tiba masa untuk pengganti mengisi jawatan itu bagi memastikan pasukan polis yang lebih kukuh dan keselamatan negara terus terjamin," kata beliau.

Hishammuddin berkata demikian ketika mengumumkan pelantikan Tan Sri Ismail Omar sebagai KPN yang baru menggantikan Musa berkuatkuasa 13 September ini.

Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam, Datuk Hussin Ismail, 57, pula akan mengambil alih jawatan Timbalan KPN daripada Ismail.

Pengumuman yang dibuat oleh Hishammuddin itu semalam menamatkan spekulasi tentang kontrak perkhidmatan Musa yang tamat pada 12 September ini.

Musa, 59, yang bersara pada 2007, disambung perkhidmatan dengan kontraknya diperbaharui sebanyak dua kali.

p/s:alhamdulillah..kedua-dua orang nie aku dah jumpa..selamat bersara kepada Tan Sri Musa Hassan..dan selamat berkhidmat dengan lebih cemerlang kepada Tan Sri Ismail Omar

1 comment:

Almy said...

Moga-moga akan ada lebih banyak perubahan..

readbud - get paid to read and rate articles

Followers