1/2/10

KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA..KPM

salam semua..

aku agak terasa bingung dengan masa depan ku..huhu..

nape ek??

nak cite ke x..??

aku nak cite..

p aku xtau nak hurai cmne??

xhurai t xde markah..

markah???

haha..ape kes markah2 nie..

ok2..cukup!!

aku tetibe terasa bingung n risau dengan statment yang aku terima dari my akak senior yang dh bis blaja p blm dapat posting g..td dia kata kat tv3 kuar statment sekarang berlaku lambakkan guru..

lambakkan guru!!???
. sampai bile???..macam mane boleh jadi macam tu??..sabah sarawak bukan perlukan banyak guru ke?? or dah cukup??..or cikgu2 yang ade xmo g sana??..so kami yang ngah ambik coz perguruan n pendidikan nie macam mana??..yang dah grad p xposting2 lagi tu macam mana??..


aku mula terfikir..ermm..t aku nak keje ape lau x posting2 sampai 2 3 tahun??..aku nak tggu gak ke??dah tentu tidak..setahun pun aku xnak tunggu..tapi aku lambat g grad..insyaALLAH ade tempat untuk aku..hihi..


ok la..lau ade orang2 KPM yang bace nie selesaikan lah masalah nie secepat mungkin yea..kesian dorang yang dah bis blaja p x posting2 g..n aku de cadangan..sebelum tu.. bagi sape2 yang ambik DPLI ke KPLI ke aku minta maaf banyak2 la yea..so cadangan aku..KPLI n DPLI nie mansuh kan boleh x...nyemak je nie..awal2 dulu xnak ambik coz perguruan..nak jadi jurutera la..engineer la..jadi enji-nior la korang...dah xdapat keje sibuk2 mohon DPLI n KPLi..yang mangsenye kitorang yang secara sukerela yang nk tabur bakti jadi cikgu nie la..huhu..aku marah kat kakak aku gak..die pun camtu..ambik KPLI..nyibuk je dia nie..p die dah ambik lame dah..hihi..


k la..budak2 DPLI n KPLI..sorie yea..ter jujur je..haha..korang jawab la soalan2 kat atas tu yea..

k la

adios...

3 comments:

++***hana zaty**++ said...

rezeki de di mne2!~~

don worry ea!~be hepy cikgu!~~ngee

farysa said...

btol3!
sy sokong!
haha

alimbz said...

haha..rezeki mmg de..p kena usaha la..hihi

Followers