1/15/10

Nasib 300,000 penganggur dibela

Nasib 300,000 penganggur dibela

PUTRAJAYA - Kementerian Sumber Manusia (KSM) mengumumkan langkah drastik mewujudkan segera pusat komuniti pekerjaan untuk membantu 300,000 penganggur di negara ini mendapatkan pekerjaan.
Menterinya, Datuk Dr. S. Subramaniam berkata, tumpuan utama pihaknya tahun ini adalah menyediakan perkhidmatan sokongan kepada golongan pencari kerja bagi memastikan penempatan pekerjaan bertepatan dengan kelayakan dan minat mereka.
"Kita berharap dalam tempoh empat atau lima bulan ini dapat mewujudkan 11 pusat komuniti pekerjaan ini di beberapa tempat seperti pusat beli-belah dan stesen bas.
"Di samping itu kita juga akan gunakan bangunan-bangunan Perkeso untuk mewujudkan pusat tersebut dengan menempatkan pegawai yang berpengalaman untuk memberi bimbingan dan kaunseling kepada pencari kerja ini,'' katanya.

p/s ::..so..lepas nie..xde dah la dengar2 kes xde kerja nie kot..yang memilih sangat kerja je kot smapai xkerja2 tu.. so..kalau dah lame sgt rasenye tunggu apply kerja xdapat2 tu bermula dari bawah..jgn memilih sangat..cewahhhh..aku cakap senang la..aku xmerasa g alam pengangguran nie..haha..so kat korang semua..gudluck..moga dapat kerja yang terbaek kat korang..adios::

2 comments:

blueCITY said...

alahai,

kadang2 teori dan kertas kerja sahaja yang keluar
praktikalnya?
haaaaaaaaa..
jangan cakap2 kosong aja, janji2 bagai
tapi?
sama gak , pekerja2 asing gak berlambak
kuikuikui

alimbz said...

sebab pekerja m'sia xnk berjemur..xnak naik bangunan tinggi..takut gayat..awal2 keja semua nk dudk dalm bilik de icon je ..macam2 g la..p xla semua..de la segelintir je..

erm..arap2 jadi la kan..

Followers